Regulamin G

Wszystko o serialu, książkach, DVD, WB, UPN...
Locked
User avatar
{o}
o'Admin
Posts: 1665
Joined: Tue Jul 08, 2003 10:31 am
Location: Opole
Contact:

Regulamin G

Post by {o} » Sat Sep 22, 2007 12:44 pm

PREAMBUŁA
"Wy zatem, bracia, powołani zostaliście do wolności. Tylko nie bierzcie tej wolności jako zachęty do hołdowania ciału, wręcz przeciwnie, miłością ożywieni służcie sobie wzajemnie! Bo całe Prawo wypełnia się w tym jednym nakazie: Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego. A jeśli u was jeden drugiego kąsa i pożera, baczcie, byście się wzajemnie nie zjedli."
Ga 5.13-14


Art. 0 - MYŚLENIE
  1. Na Forum wymaga się myślenia, albowiem jest ono miejscem wymiany myśli.
  2. Na Forum wymaga się myślenia, albowiem nie jest ono miejscem rozrywki rozumianej jako bezmyślna wymiana zdań.
  3. Na Forum wymaga się myślenia, albowiem jest ono miejscem publicznym i każda działalność na nim ma wymiar społeczny.
  4. Na Forum wymaga się myślenia, albowiem nie jest możliwa wolność bez myślenia.
Art. 1 - TREŚĆ POSTÓW
  1. "Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa" - Julian Tuwim
    • Zabrania się pisania postów pozbawionych treści: zawierających tylko kilka słów lub buziek, przyznających - lub nie - rację przedmówcy, a nie wnoszących nic nowego.
    • W każdej polemice swoje stanowisko należy uzasadnić.
    • Zabrania się pisania pseudowypracowań - neutralnych infantylizmów rodem ze szkolnych rozprawek, które zajmują dużo miejsca, nie zawierając w sobie niczego ponad politycznie poprawne truizmy.
    • Ewentualne odstępstwa od powyższych zasad możliwe są w dziale Miodzio i w postach komentujących zdjęcia w tematach o charakterze galerii.
  2. Należy szanować język używany do komunikacji. Brak szacunku dla języka przenosi się na brak szacunku dla rozmówców. Utrudnia także zrozumienie tekstu przez odbiorcę.
    • Zabrania się używania wulgaryzmów.
    • Należy dbać o prawidłowość językową - ortografię, interpunkcję, składnię. Osoby, które mają duże problemy z ortografią, powinny się wspomagać programami poprawiającymi błędy.
    • Zabrania się używania pseudoneologizmów typu "mufię psheciesh po polskoo" w sposób nagminny lub poza żartobliwym kontekstem.
    • Zabrania się nadużywania buziek, funkcji formatowania tekstu i pisania zdań WERSALIKAMI. Elementy te uzupełniają słowa, nie odwrotnie.
  3. Nie powinno się pisać postów niezwiązanych z tematem.
  4. Przed założeniem nowego tematu należy się upewnić, że podobny nie istnieje. Tytuł tematu powinien być zwięzły i odzwierciedlać jego treść.
  5. Zabrania się załatwiania w tematach spraw prywatnych. Służą do tego Prywatne Wiadomości.
  6. Zabrania się wysyłania spamu.
  7. Zabrania się obrażania, traktowania z pogardą lub jako persona non grata innych osób.
  8. Zabrania się wysyłania materiałów pornograficznych, promujących nienawiść lub w inny sposób sprzecznych z prawem.
  9. Publikjąc materiał o charakterze erotycznym, drastycznym lub w inny sposób zawężającym wiekowo grono odbiorców:
    • Należy zamieścić stosowne ostrzeżenie.
    • Wskazane jest umieszczenie jedynie linku do niebezpiecznych treści.
  10. Spoilery w
    1. strefie zwykłej są dozwolone pod warunkiem ich oznaczenia znacznikiem spoiler
    2. specjalnie oznaczonej strefie zaostrzonego rygoru oraz w nazwach tematów są zabronione
    3. specjalnie oznaczonej strefie wolnej są dozwolone
Art. 2 - LIMITY
  1. Każdy użytkownik może mieć najwyżej jedno konto.
  2. Konta osób, które od przez miesiąc od rejestracji nie napiszą ani jednego posta, będą usuwane.
  3. Lepiej jest podać link do obrazka niż wstawić do postu obrazek, jeżeli jest on bardzo duży - utrudnia to czytanie i poruszanie się po stronie.
  4. Nie powinno się wstawiać bezpośrednio do postu animacji o dużej objętości - powoduje to wydłużanie czasu ładowania strony.
  5. Całkowita wysokość sygnatury nie powinna przekraczać równowartości sześciu linijek zwykłego tekstu.
Art. 3 - KORZYSTANIE Z DOBRODZIEJSTW TECHNIKI
  1. Osoby początkujące powinny przeczytać FAQ.
  2. Postu nie należy pisać pospiesznie. Jeśli nie ma czasu, lepiej go zapisać (przycisk Zapisz) i dokończyć poźniej, kiedy nic nie będzie ponaglało.
  3. Przed wysłaniem postu warto skorzystać z przycisku Podgląd i przeczytać cały post w celu upewnienia się, że nadaje się już do wysłania.
  4. W przypadku zawuważenia, że wysłany już post wymaga poprawy, należy skorzystać z przycisku Edytuj post. Nie należy w celu poprawy czy uzupełnienia postu wysyłać następnego.
  5. Można także usunąć własny post korzystając z przycisku Usuń post.
  6. W przypadku zauważenia postu łamiącego Regulamin lub w inny sposób wymagającego interwencji, można zawiadomić o tym Moderatora korzystając z przycisku Zgłoś ten post
  7. Odpowiadając na post, można w całości zacytować przedmówcę korzystając z przycisku Odpowiedz z cytatem znajdującego się przy każdym poście. Nie należy jednak cytować całego postu, przy odwoływaniu się tylko do jego części. Aby zacytować tylko fragment, należy kliknąć przycisk Odpowiedz, zaznaczyć myszką w obszarze Podgląd tematu pożądany fragment i dopiero wtedy kliknąć przycisk Cytuj.
  8. W celu wyróżnienia jakiegoś fragmentu pisanej wypowiedzi można się posłużyć przyciskami do formatowania tekstu, które dziłają podobnie jak w zwykłych edytorach tekstu. UWAGA: Formatowanie nie jest widoczne od razu - przyciski wstawiają do treści jedynie znaczniki BBCode, które zostaną zinterpretowane dopiero po kliknięciu przycisku Podgląd lub Wyślij.
Art. 4 - SPECJALNE UPRAWNIENIA
  1. Zasłużeni Użytkownicy Forum
    • Mogą wybrać sobie rangę specjalną.
  2. Moderatorzy
    • Mogą dowolnie edytować, usuwać posty na forach, które moderują.
    • Mogą akceptować i odrzucać moderowane posty na forach, które moderują.
    • Mogą zamykać, otwierać, przenosić, dzielić i łączyć tematy na forach, które moderują.
    • Mogą pisać tematy przyklejone i ogłoszenia oraz ustawiać istniejące tematy jako przyklejone i ogłoszenia.
    • Mogą namierzać autorów postów i przekazywać uzyskane informacje organom ścigania w przypadku złamania prawa.
    • Mogą wysyłać Ostrzeżenia do użytkowników.
    • Nie muszą uzasadniać swoich decyzji.
  3. Moderatorzy globalni vel. Redaktorzy
    • Mogą wszysto, co Moderatorzy, na wszystkich forach.
    • Mogą banować
  4. Administratorzy
    • Mogą wszysto...
  5. Pleciugi
    • Nie mogą należeć do innych grup.
    • Nie mogą zmienić avataru ani rangi
    • Mogą pisać tylko moderowane posty, to jest - ujawniane dopiero po ewentualnej akceptacji Moderatora.
    • Mają nicki napisane w kolorze różu majtkowego
  6. Banici
    • Nie mogą nic...
Art. 5 - ŚRODKI DYSCYPLINARNE
  1. Uwaga.
    • Użytkownikowi można zwrócić uwagę w przypadku jednorazowego i w domniemaniu nieświadomego wykroczenia przez użytkownika przeciwko regulaminowi w art. 0, 1, 2 i 3.
    • Uwagi nie należy traktować jako kary.
    • Uwaga może być zwrócona przez każdego Użytkownika niebędącego Pleciugą.
  2. Ostrzeżenie.
    • Wysyłane w przypadku łamania przez użytkownika regulaminu w art. 0, 2 i 3 a także w punktach 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10a art. 1.
    • Ostrzeżenie jest wysyłane przez Moderatora, Supermoderatora lub Administratora, jeśli uzna on, że Uwaga jest środkiem niewystarczającym.
  3. Pleciuga.
    • W przypadku dalszego łamania regulaminu w art. 0, 2 i 3 a także w punktach 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10a art. 1 pomimo otrzymania Ostrzeżenia lub złamania Art. 1, pkt. 10b, użytkownik zostaje dodany do grupy Pleciug.
    • Do ukarania Pleciugą upoważnieni są Administratorzy.
    • Po upływie miesiąca Administrator może zdjąć lub podtrzymać karę, albo podjąć dalsze kroki.
  4. Banicja czasowa.
    • Banicja czasowa jest stosowana w przypadku nieskuteczności Pleciugi lub łamania Regulaminu w punkcie 7 art. 1.
    • Okres banicji to 1 miesiąc.
    • Na Banicję czasową skazuje Moderator globalny lub Administrator.
  5. Banicja bezterminowa
    • Banicja bezterminowa jest stosowana w przypadku nieskuteczności Banicji czasowej lub łamania Regulaminu w punkcie 8 art. 1.
    • Na Banicję bezterminową skazuje Moderator globalny lub Administrator.
  6. Inne kary
    • Administratorzy mogą także stosować inne środki dyscyplinarne, jeżeli uważają iż srodki regulaminowe są zbyt łagodne lub zbyt ostre w stosunku do przewinień.
Art. 6 - ODWOŁANIA
  1. Moderator ma zawsze rację.
  2. Jeśli Moderator nie ma racji, istnieje możliwość odwołania się do Redaktora.
  3. Redaktor ma zawsze rację.
  4. Jeśli Redaktor nie ma racji, istnieje możliwość odwołania się do Administratora.
  5. Administrator ma zawsze rację.
  6. Jeśli Administrator nie ma racji, patrz punkt 5.
Art. 7 - DODATKOWE REGULACJE
  1. Na poszczególnych forach mogą istnieć dodatkowe regulacje - Regulaminy L.
  2. Użytkownicy nie muszą wiedzieć o wszystkim, co dzieje się w gronie Administratorów, Moderatorów i Zasłużonych Użytkowników.
התשׂכח אשׂה עולה מרחם בן בטנה גם אלה תשׂכחנה ואנכי לא אשׂכחך
הן על כפים חקתיך

comprendo.info - co autor miał na myśli - interpretacje piosenek

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests